Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

Τα δάση εκπέμπουν σήμα κινδύνου


Το δάσος είναι ένα σύνολο από δέντρα, θάμνους και άλλα φυτά που δημιουργούν ένα ξεχωριστό περιβάλλον όπου ζουν πολλά ζώα. Κάθε δάσος είναι ένα οικοσύστημα. Τα δέντρα, με τις ρίζες τους, συγκρατούν το έδαφος και τα νερά της βροχής και έτσι αποφεύγονται οι πλημμύρες.

Μερικές από τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος να καταστραφεί είναι: α)το κάψιμο των ξερών χόρτων β)το κάψιμο των σκουπιδιών γ)το πέταμα αναμμένων τσιγάρων δ)το άναμμα φωτιάς για ψήσιμο ε)ο εμπρησμός στ)οι κεραυνοί ζ)η υπερβολική ζέστη και οι λίγες βροχές η)το κόψιμο πολλών δέντρων για τη βιομηχανία θ)το ξερίζωμα δέντρων για να γίνουν βοσκοτόπια, οικόπεδα ή χωράφια που θα καλλιεργηθούν. Λόγω αυτών και πολλών άλλων αιτιών τα δάση καταστρέφονται και όλο και λιγοστεύουν.

Εδώ θα ήθελα να παρουσιάσω ένα πολύ ωραίο κείμενο που βρέθηκε από άλλο ιστότοπο

"Κάτω απ' τη βροχή στο μικρό μονοπάτι βαδίζω. Οι φυλλωσιές των δέντρων
κλέβουν λίγο νερό απ' το πρόσωπο και το σώμα μου μα δεν πειράζει. Μπορώ να το μοιραστώ μαζί τους.Εδώ και λίγη ώρα άρχισε να σκοτεινιάζει. Φιλική σαν είμαι ξέρω πως το δάσος θα' ναι αβρό μαζί μου. Η νύχτα φίλη κι αδελφή θα πλησιάσει με τα πλάσματά της
κι εγώ η οδοιπόρος ένα απ' αυτά. Κανείς δεν με κλείνει έξω παρά ο εαυτός μου
αν αφεθώ και φοβηθώ. Το τραγούδι του κούκου σε λίγο θ' αρχίσει. Ο τραγουδιστής της νύχτας θα με χαιρετήσει. Να ένα ξέφωτο! Πόσο μικροσκοπικά φαίνονται τα σπίτια από εδώ ψηλά!
Να και τα πρώτα λαμπάκια που ανάβουν. Ένα-ένα. Σαν αστεράκια που εμφανίζονται σιγά-σιγά να στρώσουν το χαλί της γης σαν σε αρμονία με αυτό τ' ουρανού! Αυτή η πλατιά πέτρα θα με φιλοξενήσει απόψε. Ίσως αυτό το ξέφωτο, να είναι ένα απ' τα ωραιότερα καταλύματα στη φύση κι εγώ τυχερή που η βροχή έγινε ψιχάλα κι ως φαίνεται όλοι συνηγορούν στο να μου προσφέρουν μια αξέχαστα ρομαντική βραδιά στον πνεύμονα της ζωής μας -το δάσος-!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου